Tisdag

Hej!
Idag har det varit full rulle, med vad kan jag knappt avslöja eftersom det är min hemlighet som ingen annan vet om.. Nu blev ni nyfikna va?
Theodor har varit på dagis o han låg o sov när jag kom och hämtade honom, så söt han är =)  Därefter körde vi hem o mamma passade barnen medans jag ensam kunde köra till kvantum o handlade lite ersättning o blöjor! Tacka Kvantum för bra priser =)
Det var skönt att komma bort i 30 min o bara gå o handla för mej själv, men sen samtidigt så var det stressande att gå där inne o veta att jag sa max 30 min till mamma.. Så kändes som om jag stressade som en idiot..
Fick det jag skulle ha o notan stannade på 470 kr!! ( O nej det var inte bara ersättning o blöjor )
Köpte mej faktiskt en glass som jag tänkte njuta av i bilen på vägen hem, det blev en Magnum Golden Hazelnut.. Dock absolut ingen favvo hos mej, glassen åkte i slasken när jag kom hem!

Ikväll blev det korvstroganoff till middag som jag hade förbrett igår, kunde nästan ana redan igår att jag inte skulle klara av att laga middagen helt själv när Theodor testar gränserna överallt o Miranda HATAR sin nya babysitter! Så den gjordes igår o åts idag, o det var super gott! Kryddorna hade verkligen gjort sitt under natten i kylen.
Theodor åt 2 portioner!! Nått som bara händer på dagis =)
Hur gör ni eran stroganoff?

Imorgonbitti kommer mamma med min bil, hon lånade den så slapp jag köra henne hem innan idag.. Vi lämnar Theodor på dagis o sedan kl 10 ska jag o Jonas ( o miranda ) till LandskronaHem o skriva på vårt nya kontrakt!! Tjoho!
Inflyttning blir till den 1/7 OM vår lägenhet inte blir uthyrd innan..Dock så har vi denna lägenhet kvar tills den 1/8 så det blir en dubbelhyra.. Men det får bli så.. Om ingen annan tar den. Lägenheten ligger ute på blocket o redan så har en familj ringt o kommer i morgon från Kristianstad, de ville komma o titta på den.. Så mkt förstod jag iallafall av brytningen på svenska!

Blev lite arg på Hemistaden innan idag då dom sa att uppsägningen var tvungen att vara inne till den 1/4 kl 12.00 för att uppsägningen skulle gälla till den 1/7.. Jag var där kl 14! O dom vägrade att backa dessa dagarna som gått under påsken. Menmen deras regler jag har inga rättigehter att bli arg egentligen..

Nu sover faktiskt båda barnen o jag ska börja plocka lite tvätt o försöka plocka undan andra saker i lägenheten inför visningen imorgon..
Ska sen därefter väcka Miranda om hon inte vaknat av sig själv.. Vilket jag tycker det låter som nu! O då blir det ingen undanplock på tvätt kan jag säga..

Glöm inte tävligen, trodde jag skulle få större respons eftersom man har så "många" läsare.. Menmen.. Kom igen =)

Här är min fina dottra min =)

Postat av: madelene

Sötisen :-) Jag träffas gärna en dag :-)



Fan vad surt av heimstaden, mitt i påsken o allt...

Min stroganoff, haha! Ja steker korven, i med mjölk tomatpuree, massa lökkrydda, grillkrydda, pasta krydda, kethcup grädde och creme fraihce, i snabba drag, enkelt men gott :) själv då?

Kommenterat -  Datum: 2010-04-06 Klockan: 20:24:43     URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh hade helt missat att du har en tävling, vad roligt! Ska försöka få till ett tävlingsbidrag senare idag...nu är det matningsdags igen :P

Hoppas allt är bra med er gumman. Kram

Kommenterat -  Datum: 2010-04-07 Klockan: 10:14:46     URL: http://superpetrah.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?