Lista!

Svaren på denna listan är från när jag väntade Miranda!

När fick du/ni reda på att du va gravid?
-  25 Juni 2009, samma dag som Michael Jackson dog..
Vad blev raktionen? - Så otroligt chockad blev jag!
Var barnet planerat? - Både ja & nej
Hur var dina "40" veckor? - Rätt så okay faktiskt, dock mot slutet var det hemska sammadragningar & UVI
Fick du bristningar? - Nej
Hur många veckor och dagar gick du? 39+0
Hur mycket gick du upp i vikt? - 13 kg
När börja dina värkar sättas igång? - Fick inga värkar eftersom det var ett kejsarsnitt
Gick ditt vatten? - Nej
Vem hade du med dig på förlossningen? - Min sambo Jonas
Hur var din förlossning? - Hade ett planerat kejsarsnitt
Hur lång tid tog din förlossning? -  ca 20 min
Hur länge hade du värkar? - Inga värkar
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? -10 kg 


Ditt barn


När va barnet planerat att komma?
- 2 Mars enligt sista mens 4 Mars enligt UL
Vad trodde du det var för kön? - Visste att det var en flicka
Blev det en tjej eller kille? - En flicka
Hade du gissat rätt på könet? - hade ingen gissning eftersom vi hade tagit reda på könet
När kom han/hon? - 26 Februari kl 10.39
Hur mycket vägde han/hon? - 3516 g
Hur lång va han/hon? - 50cm.
Vad fick barnet för namn? - Miranda Elsa Maria
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - Strl 50
Hur mycket väger ditt barn nu? - ca 3880 gram
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Fäster blicken


Kläder och saker:


Vart köper du dina barnkläder?
- Var som helst
En baby/barnbutik du gillar? - Babyland, perfekt service där!
Nått märke du föredrar? - nä inget speciellt
Vad är favorit plagget ditt barn har? - Body
Vad är det dyraste ditt barn har? - Barnvagnen
Vad har ni för märke på vagnen? - Emmaljunga nitro och syskonvagnen är Emmaljunga twin cangaroo
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Brio
Senaste du inhandlade? - En del kläder till barnen på center syd
Bästa leksaken ditt barn har? - Finns inget speciellt just nu..
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Vet inte riktigt nu


Om du fick välja:


Nytt eller begangnat
- Både och!
Ligg eller sittdel - Både och
Sovande eller vaken - Vaken
Napp eller Snutte - Napp



Du som förälder:


Trivs du med föräldrarollen?
- Javisst, men ibland e det tufft att vara 2barnsmamma!
Är du stolt över ditt barn? - Klart jag är!
Hur ser dina matvanor ut? - Skitdåligt!
Stressar du mycket? - För det mesta
Hur ser dina sovtider ut? - Sover så mkt jag kan på natten, dagen finns där ingen tid för vila
Vad gör du helst en fredag? - Slappar! film o god mat kanske..
På vilket sett har du förändras? - Antar att jag har blivit mer mogen som mamma
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - När får jag sova nästa gång?
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Ibland
Vad är bäst med att fått barn? - Livet får en riktig mening!
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Nej inte speciellt..

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?