sunny monday

Solen lyste så fint idag när jag vaknade, kanske ett tecken på att det verkligen ska bli fint väder hela dagen?
Idag blir det en lugn dag förutom att mamma kommer vid 12 tiden och då ska vi bla gå till försäkringskassan. Något hon skulle fixa där och vi hänger med på en promenad. Skadar ju liksom aldrig med frisk luft!
Jonas är hemma strax efter 14, vet inte vad vi ska göra då riktig men det blir nog till att fortsätta röja här hemma, eller iallfall på vinden.
Men svårt att gå upp där med 2 barn, har liksom ingen ordentlig koll där uppe tycker jag.
Så vi får se vad som sker.
Känns som om man flyttar från ett hur, ¨så mkt har vi. Men det e mkt uppe på vinden som man inte vill slänga som har varit sitt eget när man var liten.
Tex alla mina gamla dagböcker, ska man slänga dom eller spara så barnen får läsa när de blir äldre?
Alla gamla skolkataloger, ska man spara dom? Jag har inte tittat i dom sen jag fick dom o de ligger bara nerpackade. Så hur gör man?
Hur gjorde ni när ni flyttade?
Vad sparar man & vad slänger man?
Jonas har bla ett nytt hörndatabord som står där uppe, nermonterat. Används ej o kommer nog inte användas på länge.
Vara kvar eller säljas? Kan man sälja utan instruktionsbok isåfall på hur man sätter ihop det?
HJÄLP!
Vad ska sparas & vad ska slängas eller ge bort??

Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Man kan höra med affären där ni köpt databordet om de har någon intruktionsbok som ni kan få :)

Kommenterat -  Datum: 2010-05-10 Klockan: 11:58:32    
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Jag hade adlrig kunnat slänga mina gamla dagböcker eller skolkataloger och liknande. Det gååååår bara inte! Annars är jag bra på att slänga grejer, som typ gamla möbler osv. Sånt kan man alltid köpa nytt, men foton, dagböcker etc... never!

Kommenterat -  Datum: 2010-05-10 Klockan: 14:41:41     URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Madelene

Gamla minnesgrejor hade jag sparat, tänk sen när du är 50, då är det nog skoj att kolla igenom, databordet hade jag nog sålt kastat, folk får ju ta att det inte finns ngn bok, reducera priset lite =)Skrääääp kastar man.. hihi, kommer du till babycafe imorgon?

Kommenterat -  Datum: 2010-05-10 Klockan: 16:27:13     URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: ´linda

jag hade absolut inte kastat mina dagböcker, mina skolfoton och allt som har ett minne om förr. det vi har kastat alla de gånger vi flyttat är mest skräp som ingen av oss förstår varför vi ens behållit det..tex sladdar, gammla apparater, kläder, m.m.



ang skrivbordet så hade jag sålt det, den dagen ni behöver ett så kan ni ju alltid köpa ett nytt, inte lönt att släpa med det..sälja det utan instruktionsbok kan ni ju göra, kan inte vara så svårt att få ihop det om inget annat kan ni ju sätta ihop det (om ni kommer ihåg hur man gör) och sälja det ihop.



kram

Kommenterat -  Datum: 2010-05-10 Klockan: 17:24:51     URL: http://nathaliesmamma.webblogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?